maandag 27 juni 2011

Muhallebili milfoy - Bladerdeeg met pudding

Herkeze merhaba,

Turkiye'ye gitmeden once sizlere bir tarif yazmak istedim. Cok az bi gunum kaldi tatile gidiyorum :)) Nasip olursa 5 hafta sonra donecegim, yani agustos'da tekrar burdayim ve tariflerimi yazmaya devam edecegim... Aranizda tatile gidenler varsa, onlarada cok guzel bir yaz tatili diliyorum!!!
Size gitmeden cok kolay vede hafif olan bi tarif veriyorum... Yaptikdan sonra o gun yediginiz zaman citir citir oluyor, ertesi gune kalirsa milfoyler yumusuyor... Denemenizi tavsiye ederim ;)

Malzemeler:
  • 1 paket milfoy hamuru (10 adet)

Muhallebisi icin:
  • 2 su bardagi sut
  • 2 yemek kasigi un
  • 3 yemek kasigi seker
  • 1 tane vanilya sekeri
  • 1 tane yumurta
  • 1 yemek kasigi margarin

Uzeri icin:
  • pudra sekeri

Yapilisi:
  • Oncelikle kare olan milfoy hamurlarini 4 tane parcaya bolun - kare seklinde
  • Firin tepsisine dizin ve pisirin (220 derecede)
  • Bir tencerenin icine muhallebi icin olan butun malzemeleri koyun 
  • Muhallebi kivamina gelene kadar durmadan karistirarak pisirin
  • Pisen milfoyleri ortadan ikiye ayirin
  • Arasina bi tatli kasigi kadar soguyan muhallebiden koyun
  • Son olarakda uzerine pudra sekeri eleyin



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo Allemaal,
Ik wou een recept aan jullie schrijven voordat ik naar Turkije ga. Nog maar paar daagjes en dan heb ik vakantie :)) Over 5 weken ben ik pas terug, dus in augustus. En dan ga ik weer verder met het schrijven van mijn recepten voor jullie... Als jullie ook op vakantie gaan, alvast een hele fijne vakantie!!!
Voordat ik vertrek schrijf ik aan jullie een hele makkelijke recept... Als jullie het gelijk dezelfde dag opeten is het nog knapperig, voor de volgende dag is het wat minder... Ik zou zeggen probeer het maar ;)

Benodigdheden:
  • 1 pakje bladerdeeg (10 stuks)

Voor de pudding:
  • 2 glazen melk
  • 2 eetlepels meel
  • 3 eetlepels suiker
  • 1 zakje vanille suiker
  • 1 ei
  • 1 eetlepel boter

Voor boven op:
  • poedersuiker

Zo maak je het klaar:
  • Snij eerst de bladerdegen in 4 stuks vierkantjes
  • Leg ze in de bakplaat en bak ze in de oven (220 Celsius Graden)
  • Zet in een pan alle benodigdheden voor de pudding
  • Kook al roerend de benodigdheden totdat het net als een pudding wordt
  • Scheid de gebakken bladerdegen door het midden
  • Zet er een halve eetlepel van de afgekoelde pudding er tussen in
  • Als laatst kunt u poedersuiker erover heen doen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten