woensdag 6 februari 2013

Peynirli yuva ekmegi

Size bugun bir tarif yazmak istedim. Bu tarifimi bi tane dergiden aldim, denedim ve baya guzel oldu. Aslinda adindada yazdigi gibi peynirli olmasi gerekiyodu. Ama benim canim bunu yaptigimda peynirli yapmak istemediginden ben peynir kullanmadim. Size peynirli yapilis sekilini yazacagim. Gelelim tarifimize...

Malzemeler:
  • 3,5 su bardagi un
  • 1/4 su bardagi ilik su
  • 1 tane kuru maya
  • 3/4 su bardagi ilik sut
  • 2 yemek kasigi tereyagi/margarin
  • 1 tane yumurta
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 tutam seker

Sos malzemeleri:
  • 2 yemek kasigi erimis tereyagi/margarin
  • 3 yemek kasigi ince kiyilmis maydanoz
  • 3 yemek kasigi ince kiyilmis taze sogan
  • 2 dis rendelenmis sarimsak
  • 2 tane yumurta
Ic malzemesi:
  • beyaz peynir

Yapilisi:
  • Ilk once bi tabakda maya, seker ve suyu kabartin
  • Sonra bi ilegenin icine unu ve butun diger malzemeleri koyun ve guzelce yogurun.
  • Uzerine strec folye ile kapatin
  • 30-40 dakika kadar kabarmasini bekleyin
  • Kabaran hamurunuzdan kucuk parcalar alin ve icine beyaz peynirden koyun - top gibi yapin
  • Minik toplarinizi sosa bulayin 
  • Onceden margarin ile yaglanmis kek kalibinin icine koyun
  • 45-50 dakika daha kabarmasi icin bekleyin (nerdeyse 2 katina cikacak)
  • 200 derecelik firinda 30-35 dakika kadar pisirin
  • Afiyet olsun...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten