zondag 8 mei 2011

Kolay pizza - Makkelijke pizza

Bugun anneler gunu... Onun icin sabah erkenden uyandim ve annem ile yengem icin bugune ozel bi kahvalti hazirladim. Kolay pizza tarifini ilk defa denedim, cokda basitmis. Basit olduguna aldanmayin cunku goruntusude tadida cok harika :)

Tarifimize gecmeden once annecimin vede yengecimin anneler gununu kutluyorum, sizi cok seviyorum !!!
Ayrica butun annelerinde anneler gunu kutlu olsun...

Malzemeler:
  • 1 paket milfoy (icinde 10 tane olacak)
  • 2 yemek kasigi salca (biber salcasi karisimli)
  • 1-2 yemek kasigi cicek yagi
  • nane
  • kekik
  • tuz
  • kasar peynir rendesi
  • siyah / yesil zeytin (kucuk kucuk dogranmis olacak)
  • yesil / kirmizi dolmalik biber (kucuk kucuk dogranmis olacak)
  • kucuk dogranmis sucuk

Yapilisi:
  • Buzunu koyu vermesi icin oncelikle milfoyleri teker teker masanizin uzerine koyun
  • Bi cukur tabagin icine salca, cicek yagi, nane, kekik vede tuzu guzelce karistirin
  • Yumusayan milfoylerin kenarlarindan ufacik kesin - sonra o iki ucu yapistirin (resimde gorundugu sekilde)
  • Once salcayi milfoyun uzerine surun
  • Ardindan dilediginiz sekilde malzemelerden yerlestirin (ben farkli farkli yaptim)
  • Son olarakda onceden isinmis 220 derecelik firinda milfoyler kizarana kadar pisirin



----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag is het Moederdag... Daarom ben ik vanochtend vroeg wakker geworden om een speciale ontbijt klaar te maken voor mijn moeder en mijn schoonzus... Ik heb voor het eerste keer deze recept van makkelijke pizza gemaakt. Het is misschien makkelijk, maar de smaak is heerlijk :) En het ziet er mooi eruit :)

Voordat ik mijn recept ga schrijven feliciteer ik de Moederdag van mijn lieve moeder en mijn schoonzus !!!
Ik feliciteer ook alle moeders...

Benodigdheden:
  • 1 pakje bladerdeeg (er zit er 10 stuks in)
  • 2 eetlepels tomatenpuree (gemengd met rode peper puree)
  • 1-2 eetlepel(s) zonnebloemolie
  • mint
  • oregano
  • zout
  • geraspte kaas
  • zwart / groen olijven (in kleine stukjes)
  • groene / rode paprika (in kleine stukjes)
  • in kleine stukjes worst

Zo maak je het klaar:
  • Om te laten oplossen leg je de bladerdeeg een voor een op de tafel
  • Zet in een schaaltje de tomatenpuree, zonnebloemolie, mint, oregano en zout bij elkaar en meng het goed door elkaar
  • Snij in de hoeken van de bladerdeeg een klein stukje en plak het bij elkaar (zie de foto)
  • Smeer de gemengde tomatenpuree op de bladerdeeg
  • Leg daarna op eigen wens de benodigdheden op de bladerdeeg (ik heb het in verschillende soorten gemaakt)
  • Als laatst kun je het in een voor verwarmde oven van 220 Graden Celsius de pizza's bakken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten